Theodor Sverkén Sjögren
2014 10 17

/wp-content/uploads/Theodor_Sjögren.jpg

Vem är egentligen nöjd med sin bank?

Mot bakgrund av medias kommentarer om nollränta och att vissa banker tar ut ränta för fler dagar än andra på årsbasis, kapade bankkonton, och glada bankchefer som på nytt dubblat sin ersättning, ja, då blir åtminstone jag lite nyfiken: vem är egentligen nöjd med sin bank? Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har nyligen släppt sin rapport över […]

— Vem är egentligen nöjd med sin bank?

Fredrik Kronander
2014 10 16

/wp-content/uploads/Fredrik_Kronander.jpg

11 goda anledningar att jobba med feedback

I ett kundmöte igår hade vi äran att ta emot positiv feedback. Med detta vet vi att vi gjort något bra i den presentation av analysen vi försett kunden med. I mötet beställdes ytterligare sex presentationer, vilket ju är ett bra kvitto att ta med sig. Men varför är det så viktigt med feedback? Företaget […]

— 11 goda anledningar att jobba med feedback

/wp-content/uploads/Theodor_Sjögren.jpg

”Till tops, bestefar”

Ni minns säkert reklamen för Ringnes som sändes för några år sedan. En hurtig son med sin störige farfar. På tur skulle de, och till toppen skulle de nå. Men, vad krävs egentligen för att nå toppen och hur kan bestefar få med sig sonen hela vägen? Vi har under den senaste veckan träffat ett […]

— ”Till tops, bestefar”

Anneli Malaguti
2014 10 03

/wp-content/uploads/Anneli_Malaguti.jpg

Vad gör dom egentligen med ditt personnummer?

Har du ringt ditt försäkringsbolag eller din bank någon gång och fått knappa in ditt personnummer medan du väntar, under förevändningen ”att det ska gå snabbare att ge dig bra service”. Sedan är det första de gör att fråga om personnumret IGEN när handläggaren till slut svarar. Har du frågat dig vad de gör med […]

— Vad gör dom egentligen med ditt personnummer?

Peter Bolinder
2014 09 18

/wp-content/uploads/Peter_Bolinder1.jpg

Medarbetarundersökningar är ovärderliga

I våras publicerades en debattartikel i Svd den 20 maj 2014 i ämnet med hänvisning till en rapport ”Nöjda medarbetare räcker inte”. Det är djupt beklagligt att bristfälliga rapporter får fortsatt uppmärksamhet, som när Chefshuset förespråkar med­arbetar­under­sökning­arnas död här. Rapporten bygger på en analys av ett antal offentliga myndigheters medarbetarundersökningar över ett antal år. Tyvärr ger den rapporten en kraftigt missvisande bild över hur man använder och bör använda medarbetarundersökningar för att utveckla organisationer per 2014.

— Medarbetarundersökningar är ovärderliga