admin
2015 02 23

Change_management_Yellow

Så ändrar du beteenden i organisationen

För att nå förändringar är det viktigt att alla i organisationen vet vad de ska göra för att arbeta mot målen. Det är ofta inte helt lätt att bryta ner strategiska mål till konkreta beteenden, men när det jobbet är gjort blir förändringsarbetet desto lättare. När en av våra medarbetare höll ett chefsseminarium nyligen utbrast […]

— Så ändrar du beteenden i organisationen

Marie Herlitz
2015 02 19

Engagement_rosa

Är det okej att vara nöjd?

Om du sitter i en ledningsgrupp, är det OK att nöja sig med ”good enough”, att stagnera och inte prioritera att bli bättre? Detta är svåra frågor som jag möter hos våra kunder dagligen. Vi ser att företag tar hand om sina medarbetarrelationer i första hand genom aktiviteter som riktar sig mot det vi kallar […]

— Är det okej att vara nöjd?

Sylwia Lindén
2015 02 17

Sylwia Lindén

Därför vill unga inte bli chefer

(Och vad företag kan göra åt det.) Bara hälften av unga i Norden vill bli chefer enligt en undersökning som Universum gjort som publicerats i Svenska Dagbladet . Det är betydligt färre än i andra delar av världen, där uppåt 70% vill bli chefer. Undersökningen visar att unga i Norden inte är så intresserade av en […]

— Därför vill unga inte bli chefer

admin
2015 02 16

Client_loyalty_Orange

Så skapar du lönsamma kundrelationer

Våra medarbetare Jesper Ygberg och Sylwia Lindén fick berätta om kundlojalitet i Företagarbrevet, en del av Veckans Affärer. Läs resultatet här: Många företag investerar i dag stora summor för att stärka sina kundrelationer och ändå är det få som lyckas. Sylwia Lindén och Jesper Ygberg, berättar om möjligheterna som skapas när kundernas och medarbetarnas upplevelser […]

— Så skapar du lönsamma kundrelationer

Dr Jana Janssen
2015 02 13

Dr Jana Janssen

Mindre än hälften översätter värderingar till konkreta beteenden

I en ny rapport från Wildfire framgår att endast 47 procent av VD:ar, hr-chefer och kommunikationschefer svarar ja på frågan om deras företags värderingar har översatts till konkreta beteenden. Det är oroande siffor eftersom vi vet att hållbar organisatorisk förändring handlar om att förändra beteenden.  93 procent av de svarande säger dock att företaget har fastställt […]

— Mindre än hälften översätter värderingar till konkreta beteenden