Blogg Okategoriserad

Rapport från Habit Summit

Av

Det är en häftig känsla att komma in på Stanford Universitys Campus med vetskapen om antalet Nobelpristagare som bedrivit banbrytande forskning här. Jag är här på Habit Summit där vi pratar om hur vi kan skapa och utveckla vanor och utforma mer engagerande produkter och tjänster med utgångspunkt i psykologi, design och beteendevetenskap.

Jag har deltagit i workshopen ”Hooked Habit-Forming Product Workshop” där vi jobbade med de senaste modellerna för att skapa återkommande beteenden. Det är både intressant och lärorikt att inse hur mycket av beteenden som går att styra, läs gärna Viktorias senaste blogginlägg från vår Bootcamp hos Stanford professorn förra året. Den här workshopen var en mer kommersiell uppföljning på samma tema.  I några timmar övade vi på att skapa aktivitet som triggar återkommande besök och belönar återkommande besökare för att få störst effekt.

Under gårdagen fick jag lyssna till ett antal talare från många av de mest framgångsrika företagen i området som berättade om sina framgångsfaktorer. Mycket intressant sas, framförallt när vi kom in på etiken kring att påverka människors beteenden. Jag kommer återkomma med referat kring de mest spännande presentationerna men så länge kan jag konstatera att vi på Brilliant är väl med i matchen om hur vi kan hjälpa chefer och medarbetare att utveckla sina beteenden för att både öka kundlojalitet och affärsvärde för sina arbetsgivare.

Häng med oss på en spännande resa in i framtiden där ”Behavior design” gör gällande att det är med glädje som vi effektivt kan förändra verksamheter. Och titta tillbaka här snart när jag går igenom vad företag som Google, Amazon och Instagram gör för att förändra våra beteenden och reflekterar över de etiska aspekterna av att styra beteenden.

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev