Vilka är Brilliant?

Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.

 

Varför Brilliant?

I mer än 25 år har vi med hjälp av vår plattform, metodik och erfarenhet levererat resultat till våra kunder.

Genom uppföljning hos våra kunder visar vår data att de kunder som anammat hela vår metodik uppnår:

  • 80% högre kundnöjdhet efter ett år
  • 70% högre medarbetarengagemang efter ett år
  • 80% bättre ledarskap efter ett år

Vi hjälper organisationer världen över att frigöra potentialen i människor” – så lyder vår vision och den gör det väldigt lätt för oss att gå till jobbet, varje dag. Ju bättre vi lyckas idag, desto fler människor där ute kommer frigöra sin potential mot det som är viktigt för just dom!

3,5
milj undersökningar årligen
400+
kunder
50+
länder

Länder vi mäter i

Vår historia

1996

Netsurvey
grundas

2000

Bright grundas

2006

Första versionen av Medarbetarplattformen lanseras

2008

Första versionen av Bright navigator lanseras

2011

Wise förvärvar Netsurvey

2017

Wise förvärvar Bright och slår samman Bright och Netsurvey

2018

Det nya företaget Brilliant offentliggörs

2020

Den nya plattformen för Medarbetarundersökningar lanseras

2021

Brilliant frånträder Wise Group och noteras på NASDAQ First North 23 juni

Vår plattform - vad gör den?

Vi erbjuder SaaS-lösningar för både kund- och medarbetarundersökningar och vi hjälper dig hela vägen med att mäta, analysera och agera. Vi har en egen plattform för att mäta, både kund- och medarbetarundersökningar. Den ger dig AI-baserade rekommendationer som grundar sig i just ditt resultat. Förutom funktionaliteten med rekommendationer ger den även handlingsplaner och uppföljningsverktyg.

Det toppar vi sen med ett brett utbud av våra Professional Servicestjänster som till exempel analys, ledarutveckling och stöd vid förändring. Det vill säga – Brilliant ger dig hela spektrat tjänster du behöver för att du lättare ska ta smarta beslut, nå dina strategiska mål och stärka dina kund och medarbetarrelationer.

Vår metod

Vi har byggt hela vår metodik på en vetenskaplig grund. Redan i början på 90-talet funderade ett gäng forskare i USA på om det finns något samband mellan engagerade medarbetare och lojala kunder, ett arbete som resulterade i en modell som kallas ”The Service Profit Chain”. Modellen har fått stort genomslag, och forskningen har fortgått. Service Profit Chain är idag en vedertagen modell som visar hur engagerade medarbetare skapar lojala kunder som i sin tur visar ett resultat på sista raden. I balanserade styrkort kallas samma sak en värdekedja.

Brilliant växer!

Vi på Brilliant är alltifrån systemvetare, utvecklare och designers till beteendevetare, analytiker och ingenjörer – samlat för att tillsammans bygga en plattform stark nog att frigöra potentialen i människor världen över. Här är vi snälla, generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer. Vill du också vara med på Brilliants tillväxtresa? Kika gärna in på vår karriärsida för att se aktuella öppna roller!

Våra ledstjärnor

Serious Playfulness | Human Centric | Curious Leadership
färgar vad vi gör och främst hur vi gör det – i allt vi gör. Och vi gillar det vi gör!

Brilliant i pressen

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev