Engagemang

Eng-1

Vi hjälper er att förstå drivkrafterna bakom engagemang i er organisation och att utveckla engagemanget bland era medarbetare.

Det finns starka kopplingar mellan engagemang, kund­lojalitet och affärs­resultat. En engagerad arbetsgrupp kan ha en vinstmarginal 7 procent­enheter högre än oengagerade grupper.

Hur hjälper vi er?

Vi kartlägger hur engagemanget ser ut i er organisation – vad som hämmar och vad som driver det. Allt för att hjälpa er förändras – så att ni kan sätta in skräddarsydda insatser där de gör mest nytta och ger störst effekt.

Vad gör vi?

Vi hjälper er att utforma relevanta undersökningar som tar avstamp i era mål och prioriteringar och stöttar er i både det strategiska och operativa arbetet med resultatet.  Tillsammans utformar och prioriterar vi de åtgärder som bäst hjälper er att öka engagemanget och vi erbjuder verktyg och tjänster som stöttar förändringsarbetet.

Tjänster vi erbjuder

Med ett tydligt fokus på uppföljning och förbättring får ert företag insikter om era styrkor och utvecklingsområden
Gör egna analyser av era medarbetarundersökningar. Förstå er organisation och diagnostisera problem
Vi identifierar konkreta åtgärder för gruppspecifika problem och ger chefer och medarbetare verktyg för att driva förändring
Ett strategiskt verktyg som lär er vad som driver kundlojalitet och lönsamhet i er organisation och hur ni kan agera på det
Vårt uppföljningsverktyg för medarbetarundersökningar som hjälper arbetsgrupper att nå förändring
Med fokus på beteendeförändringar designar vi program för att stödja chefers utveckling så att det gör skillnad i vardagen

Kunskapsbank

Kundcase - Stora Enso ställer om sin verksamhet för att möta en kraftigt förändrad marknad. Läs om hur de med ledarskap och engagemang i fokus driver sitt största transformationsarbete någonsin, och vad de lärt sig på vägen.

Ladda ner »

White paper - När globala företagsledare ska lista sina främsta utmaningar hamnar organisationsdesign, ledarskap, företagskultur och engagemang i toppen. Här har vi samlat tips och råd för hur man kan ta sig an utmaningarna.

Ladda ner »

Från bloggen

halvlek

Är ni redo för andra halvlek?

Snart tid för en efterlängtad semester. Efter den är det dags att ta sig an andra halvlek på verksamhetsåret 2016. […]

Läs mer »

Client_loyalty_Green

Förbättra kundlojaliteten genom att fokusera på medarbetarna

Att öka kundlojaliteten handlar om att ge medarbetarna rätt förutsättningar att göra sitt jobb, och att hjälpa dem att lära sig […]

Läs mer »

Annika Stassais

Varför ska ni göra en pulsmätning?

Syftet med att göra en medarbetarundersökning är att nå förändring som hjälper er att nå era mål – genom att ge […]

Läs mer »