Seminarium oktober 2014

Seminarium oktober 2014

Engagerade medarbetare skapar kundlojalitet och driver lönsamhet

Vi har länge varit övertygade om att engagerade medarbetare påverkar hur företag presterar. Under sommaren genomförde vi en studie för att undersöka sambandet mellan engagerade medarbetare och olika affärsnyckeltal såsom exempelvis lönsamhet och kundlojalitet. Vi såg tydliga positiva samband mellan engagerade medarbetare, lönsamma arbetsgrupper och lojala kunder. Under seminariet berättar vi, utifrån de case som ingick i studien, om vad som driver medarbetarnas engagemang och hur man kan man arbeta med det för att påverka kunders lojalitet och företags förmåga att växa och prestera lönsamhet.

Ett av företagen som ingick i studien är Loomis. Yvonne Celsing, VP Human Resources, och Elisabeth Stjerndorff, Training & Development Manager, berättar hur man inom Loomis arbetat med alltifrån kultur och värderingar, till ledar- och medarbetarutveckling för att påverka såväl kundernas uppfattning om företaget som affärsresultaten.

Dela event

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev