Spotify Employee Experience

På Spotify har man förstått att medarbetare som är ambassadörer är företagets viktigaste komponent för att bygga en stark företagskultur. För att kunna ta rationella, välgrundade beslut och hitta fakta bakom beteenden jobbar HR-avdelningen därför aktivt med People Analytics. Datan hjälper dem t.ex. att förstå hur de kan få ut max av utbildningar och vilka chefer som passar bäst till respektive uppdrag. Sedan 2017 genomför Netsurvey Spotifys globala medarbetarundersökning för samtliga anställda. Spotifys medarbetarundersökning, ”Tune-In”, genomförs en gång om året och kompletteras med kvartalsvisa pulsmätningar. I pulsmätningarna mäts eNPS (Employee Net Promoter Score) vilka kombineras med en analys av medarbetarnas fritextsvar.

Läs caset där Spotify delar med sig av hur de jobbar datainformerat för att skapa expeditionella medarbetarupplevelser och en stark företagskultur.

Hämta vårt case

*Du måste ange en företagsadress för att ladda ner

Fler white papers här


Kunskapsbank

Till kunskapsbanken